Ett minne från nyår 2010.

Jaha då är det ett nytt år igen. Usch, tiden går så fort å jag får inget gjort å inget händer förrutom att tiden bara rusar iväg på inget alls. Inget jobb å inget nyårslöfte... hur ska detta år bli???? Jag har iaf ett minne från nyårsafton 2009/2010. Klockan 11 på nyårsaftons fm så får jag mess från en av mina bättre vänner att dom under har upptäckt att en ruta gått sönder i min lägenhet. I lite panik ringer jag Rosie för att fråga om det var sant.. fast jag förstog det så vill jag ändå bara få höra det. Så jag ringde Johan som hade fått min ena reservnyckel för att kolla mina element som jag får luft i hela tiden å jag har haft mycket problem mä värmen. Så han får åka över för att kolla hur det är å ringa jouren om det trasiga fönstret. Under tiden medans jag skickar dit Johan så ringer Rosies man Micke å säger att fönstret är helt krossat då får jag panik. Jag är tillfälligt i E-tuna mä mamma å sambo å kan inget göra. Johan ringer lite senare å jag får bekrkäftat att det är ett stort runt hål i bägge rutorna å att inne rutan är helt trasig. Men Johan är så gullig så han fixar allt trotts att det är nyårsafton å han ska vara borta själv på em/kvällen. Han ringer jouren, han väntar in glasmästaren, ringer å polisanmäler. Å det bästa av allt... han börjar sopa bort allt glas så jag ska slippa se allt när jag kommer att komma hem. Det tar han lång tid att få upp/ihop allt glas. Han kom till lägenheten vid 12 å vid 16 tiden så var den nya rutan på plats å han kunde åka här ifrån. Det finns inge tecken på att man kan gissa va det är som har kastat/skjutits in genom rutorna. Men Johan tittade medans han väntade på glasmästaren å jag har kollat när jag kom hem. Men.. inte ett spår. Det troliga är att det är en snöboll som har hunnit smältit å torkat upp innan Johan kom hit. Det är nästan skit samman... men jag hoppas att det är en engångs grej. För jag tänker en del på vad det kan vara å varför just mitt fönster. Men men det ska inte skrämma iväg mej iaf. Så det så om det var tänkt nått sånt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0