Ibland undrar jag bara....

Så som jag har fått ringa å tjatat på en viss människa på Salabostäder om renoveringen av badrummet. Å inget hänt men.. så en dag så lackade jag ur då jag tyckte han hade en attidyd mot mej som jag som "kund" inte gillade. Jag gick igång rejält å han fick nästan veta ett å annat men jag sa inget otrevligt (tack å lov) det höll jag för mej själv. Så fick jag äntligen ett datum å en lägenhet som jag å barnet kunde bo i under tiden. Han på Sala bostäder var "stolt" över att han hittat nånstans åt mej å bo å jag såg fram imot att testa att bo inne i stan. Han sa att jag skulle höra av mej veckan innan så skulle jag få se lägenheten. Ringer veckan innan å vi bokar en tid. När vi sen kommer dit så.. bor det folk där.. så jag kommer bara innan för dörren å får kolla in lägenheten där ifrån. När vi kommer ut så berättar han att lägenheten är väldigt spartanskt möblerar å jag skrattar å säger att det går nog bra det är ju bara en kort tid. När tisdan kommer å jag ska få flytta in så har jag packat barnets grejor dagen innan så på fm åker jag över till lägenheten för att lämna dessa grejor innan jag åker till kontoret för att lämna nycklarna till min lägenhet. Å det är tur...... för vilken chock!!! För det första så är det grus i hela lägenheten, ska jag bo där så behöver jag börja mä att städa å det känns inte som jag ska behöva göra det. Sen tittar jag in i vardagsrumet eller vad man ska kalla det, var ju ända rummet jag inte såg från dörren. Det stod EN fotölj å ett köksbord mä 3 stolar där, det var det ända. Å där hade denna männsika tänkt att jag skulle bo mä mitt barn. Hallå vad tänkte han mä igenltigen, det vet jag inte. Men när jag såg detta så gick som luften ur mej totalt. LÄmnade grejorna å åkte raka vägen till kontoret lämnade nycklarna där å passar oxå på att klaga på denna lägenhet så säger att dom får fixa ett annat boende eller så får jag försöka göra det mot att dom reducerar min hyra. Så hon skulle se vad hon kunde göra. Hon hörde av sej några timmar senare (tidigare än vad jag trodde så en stor erloge till henne) å hade en lägenhet på g. Men endast till nästa lördag för sen var den uthyrd. Men jag hade fixat ett annat boende då iaf över helgen sen får man se om jag behöver/måste ta lägenheten som som hade. Men se vad man kan råka ut för om man inte har skinn på näsan. För denna kille/man på Salabostäder har tyckt mycket konstigt under resans gång + att denna lägenhet faktiskt blev droppen. Jag skulle aldrig klara av att bo där själv å då ännu mindre mä mitt barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0