Grr jag kan inte fatta....

Satt igår kväll å "lekte" lite ute på internet banken efter att jag hade betalt några räkningar. Å då kollade jag in barnets sparkonto som jag/vi öppnade när hon bara var en så där.. 2v gammal. Ska tillägga att jag skaffade internet banken för ca 3 månader sen där av att jag satt å lekte å kollade runt lite. Iaf så satt jag där å kollade på hennes sparkonto vad som har hänt på hennes konto. Allt ser bra ut mä hennes sparande som hon har månadsvis varje månad från barnbidraget varje månada. Tills jag kom till..... 090610... där var det en transaktion som gjorde mej jävligt upprörd!!!! Där hade hennes pappa gjort en överföring från hennes konto till sitt eget på hela 1000 kr. Ett "lån" som han inget sagt om + att det värsta var att han hade INTE lämnat tillbaka lånet. Han har inget rätt att ta ut några pengar från hennes konto för egenvinning eller röra den utan att underrätta mej. Detta är ju hennes sparkonto, så det får ju inte röras. Sen har han inte till skjutit några pengar alls till detta konto för det är som sagt barnbidraget som det dras från varje månad + att det är min släkt som har gett henne pengar vid födelsedag å jul som har satts in där. Men jag tog tjuren vid hornet idag på morronen. Fick han att lova att vid nästa lön nu ska dessa 1000 kr sättas tillbaka efter 1 års lån. + att vi ska ta oss snarast till Swedbank å skriva under att INGEN av oss kan ta ut pengar från hennes konto om inte bägge är mä. Detta är för bägges säkerhet. För just detta var jag skiträdd för skulle ske att han skulle "låna" pengar å "glömma" att betala tillbaka dom. Så nu ska det stoppas genom att kontot ska låsas å går han inte mä på det så får jag ta till nått mer drastiskt åtgärd så han INTE kommer åt att låna mer pengar av henne. Så hädan efter kommer jag att hålla koll extra koll på hennes konto tills det är låst å jag tackar gud att jag har skaffat en sån bra uppfining som internet banken så jag kunde gå in på barnets konto å kolla å då upptäcka vad som har skett!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0