Humöret ä på topp, Rölle äger!!

Idag har jag ridit Rölle. Visst visst var han lite travar stel i början som alla "såna" kusar. Men.. han lärde sej rätt snart vad jag ville å menade när jag piffade å puffade mä han *ler*.

Han vart till slut så fin som jag ville ha han.. för mej hade det räckt att han sökt sej framåt neråt men.. han gick steget längre ner :P å det var bara super.

Fast när Gunsan som äger hästen satte sej upp på han så.. gick han mycke myck bättre. Började slappna av mer å började tugga mycket mer på betet. Å det var ju kul att se, för det är ju hon som ska rida han sen.

Så nu får hon nog ordning på Rölle så han kan komma till start igen å det vore ju jätte kanon om han kunde göra det.
Jag är glad för Gunsans skull mä Rölles fram steg, så nu håller vi tummarna på att laser Lotta tycker att han har blivit bättre av Gunsans  Longering å att han inte har ont i ryggen imorrn efter dagens riding.

Men uppdateringar kommer att komma både från Gunsan genom mej å från mej. För nu vill jag ju åka dit å rida om nån månad å se hur det har gått å vilka framsteg han har gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0