2009 blir oxå en skit år...

2008 var ett skit år med vårdnadstvist å mycket bråk. Så jag hoppades inerligt att 2009 skulle komma  iaf bli lite bättre än förra året. Men så idag... fick jag räkningen från den tivisten.

Hade fått en preiminär uträkning på lite över 5000 kr å  hade precis börjat vänja mej vid den tanken.. men den "slut" räkningen som kom var 1900 kr mer.

Till saken hör att jag är arbetslös å har varit det så länge att jag bara stämplar på 70% vilket gör att jag får ungefär 8500 kr i månaden å har en hyra på 3900 kr. Så bara där har jag ju inte massor av pengar kvar.

Men denna räkning vill jag ju betala av så fort som möjligt men.. hur gör man det när man redan lever på gränsen å nästan strax under. Så jag har en önskan att kunna betala 1000 kr/månaden... men inser nog mer å mer att det kan bli jätte svårt. Tänk om man kunde ta ett lån på hela eller på halva räkningen så man kan betla allt i lugn å ro på en längre tid.

Men fyy vad jag är deppig å jag som hade sett fram imot att få gå ut på lördag å bara ha det skit kul, det är så få 30+ som jag kan gå på. Dom har en viss förmåga att infalla på mina barn helger å eftersom jag inte kommer här ifrån har jag svårt mä barnvakt. Å till mina föräldrar är det ca 10 mil så det är ju långt att köra henne dit för en natt oxå.

Jaja ska nog strax gå å lägga mej å tycka jätte synd om mej.. för det gör nog ingen annan ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0