Dags att bojkotta dungrejor!!!!

Satt just å kollade på Kalla Fakta å fy vilka bilder dom visade..
Alltså efter ha sett detta så har jag ångest över att jag har/äger dunkuddar, dunjacka å en dunväst.

Men detta att plocka gässen levande första gången då dom är 8 månader å med 6 v mellan rum  å plocka dom 3-4 ggr under deras liv. Dom band ihop vingarna för att dom inte skulle kunna flaxa å dom band även ihop benen för attt dom inte skulle kunna rivas sen plockades dom på ackord vilket gjorde att det inte gick så mjuk å fint till. Plus att vissa fick stora sår å då syddes dom av den som plockade den utan bedövning å dom som fick mindre sår det brydde man sej inte om. Stackers djur säger jag bara.

Vissa av dom hade turen att bli slaktad efter den sista plockningen men dom andra hade den himmla oturen att bli tvångsmatade för att vi människor ska tydligen tycka att gåslever ska vara så gott å fint. Men om dom som äter sånt visste hur den framställs så tror jag att dom skulle må illa å sluta äta den (hoppas jag om man har nått innan för pannbenet) för dom kör ner en slang rakt ner imgen på dom å bara proppar dom överfulla mä nån typ av majsblandning. Sen såg man hur illa dom mådde efter att fått i sej allt detta.

Så bojkotta alla duntäcken å kuddar ifrån dessa affärer: Åhléns, Jysk, Sova å Sängjätten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0