Fredagen den 13:de!

Jag har aldrig märkt av den dagen nån gång i mitt hela LÅNGA liv jag är ju så gammal att det har passerat några.

Jag har det rätt jobbigt runt mej just nu så det passade ju bra att det kom en fredagen den 13de å gav mej OTUR!!

Det började på morronen när jag var på väg in till jobbet. Då från ingenstan framför bilen kommer en svart katt utspringandes. På min sida så jag klippte den med både fram å bakdäck. Så den katten dog, stanna å kolla för att se om den hade ett halsband så jag kunde ringa till ägaren å berätta. Men jag ville ju inte ta så mycket i katten för ifall den hade gått sönder nånstans. Men tyvärr så hade den inte det vad jag kunde se å känna på det lilla jag tog på den. Jag hann bara "knuffa" den lite åt sidan innan jag hörde att det kom en "stor" bil så jag vart tvungen att åka men katten låg då iaf nära vägkanten.

Sen väl på jobbet så var det en del strul å problem som spädde på denna dag.

När jag kommer hem hade mina fort körningsböter på 1500 kr kommit. Jag hade kört 77 på en 70 sträcka åååå så onödiga pengar. Kunde ha gjort nått roligare för dom, känns det som.

Sen skulle jag diska å tippar ut en bunken mä vatten å olja i över mina kläder å golv, då kom det svordomar som inte var så barnvänliga precis.
Lite senare skulle jag gå in å kolla på teve å då på nått vis fastnar ena tån i byxbenen å håller på göra så jag rammlar.

Då var jag så trött på min otur så att jag nästan börjar grina å jag tänkte nu törs jag inte göra nått mer för då händer det snart nått allvarligt.

Men det gjorde det inte tack å lov men det som hände var tillräckligt. Så nu förstår jag varför dom säger att man har otur på fredagen den 13. Nästa gång... ja då tänker jag inte gå upp ur sängen för detta vill jag inte vara mä om nått mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0