Ååå vad jag hatar mitt EX!

Då vi gick isär för för snart 15 månader så hade vi en liten hund (jack russel) å så hade jag en häst å dottern hade en lite shettis som hon fått av min pappa i doppresent.
Hästen är Binas stora ögonsten!  Men då vi gick isär så fick jag sälja min häst tyvärr men jag är vuxen så... Hunden trodde jag att vi skulle göra oss av mä så jag började kolla efter ett nytt hem åt henne. Då vart ex arg på mej å sa att den skulle stanna. Å det vart ju jag glad över för då kan jag träffa henne ibland. Sen frågade jag om Binas häst Berta, men den skulle ju självklart stanna eftersom det var Binas häst å han bodde ju så han kunde ha henne kvar.

Så kort efter att vi gått isär så hittade ex en ny tjej. Å 8 månader så flyttade hon in på hans gård mä sin nordsvensk.. Å ihop mä den flytten så förändrades det mycket för både hunden å Bina. Hunden fick inte längre sova i varken sängen eller i soffan fast hon har gjort det då i ca 8 år. Å det var en del som ändrade sej för barnet oxå.

Först försvann hunden för den håra så mycket å den tog in så mycket grus å eftersom hon är mycket vit så behöver man duscha henne ibland flera gånger om dan när det är höst å det regnar mycket.
Det tog Bina hårt så då hittade dom på att det var en grävling under logbotten som Ester slogs med.

Sen nu... kommer nästa dråpslag... Ex tycker att hennes häst ska bort!!!

Observera att i början skulle både hästen å hunden så självklart vara kvar å nu ca 6 mån efter att den nya flyttat in så ska "alla" djur bort.

Så nu får jag den äran att köra iväg Berta till den nya lilla ägarinnan som kommer att bli jätte glad... men vad min dotter då då....?
Det som är bra i det hela är att hon går tillbaka till han som ägde Bertas mamma Sara som han fick när han var liten. Det är ju bra i det JÄTTE dåliga för då kan vi åka å hälsa på Berta när anden faller på.

Men det kommer att vara sååå jobbigt att köra iväg hästen å sen åka hem utan häst. Men Erik får berätta för sitt barn varför Berta försvinner å att Bina inte äger Berta längre. För det är han/DOM som inte vill ha Berta kvar. Det som är det tråkiga är ju bara att Bina hade bara kunnat haft Berta ett år till för sen hade hon vuxit ur Berta. Men hon fick inte ett år på sej att vänja sej mä tanken att snart ska Berta göra ett annat barn lika glad som Bina har varit över Berta.

Jag hoppas att Erik kommer att må ännu sämre än mej bara. Det jag kan tycka är bara varför ger man barnet en ny ridhjälm när hon fyller i slutet på maj för att sen vilja göra sej av mä hästen efter ca 3 veckor??? Är för mej en gåta som jag aldrig kommer att få svar på

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0