Nu är jag stolt över mej...

Skulle på brandövning idag... inget jag såg fram imot när min jobbarkompis Emma inte kunde åka med. Å ingen kunde ge mej nån bra vägbeskrivning heller. Jag messade flera stycken å jag tjatade på dom på jobbet men alla sa samma sak att brandkårens övningsfält låg bakom strå.
Jag åkte dit efter jobbet för att kolla.. men.. ja det var ju inte det lättaste att veta om man hade åkt rätt för det var inte skit bra skyltat å sen var det en "liten" väg som gick fram dit.

Sen efter att jag kom hem försökte jag att hitta på 1000 ursäkter till att inte behöva åka dit idag men.. kände att inget var helt 100 gångbart.
Så jag tog å pallta mej iväg imorse i lagom god tid, tänkte att jag vill inte vara först för då vet jag inte om jag har kommit rätt å sen vill jag ju inte komma sist mä andan i halsen.

När jag kom dit där jag hade min misstanke på att det var så.. var griden låst. Shit var min första tanke å sen nästa var att åka vidare då på det som jag misstänkte var den mindre vägen som dom sa att man inte skulle åka upp på för då åkte man för långt. Men precis när jag ska börja rulla rakt fram så tittar jag å vänster å där på den öppna grinden hänger en skylt: Utbildning. Vad glad jag blev det var ju dit jag skulle å det stog nån bil där oxå redan. Sen fick jag se en jobbar kompis så då haja jag verkligen att jag kommit rätt.

Sen fick vi släcka lite små bränder mä olika släckare, det har jag fått gjort för många årsen på nått jobb så helt ovan var man ju inte. Sen släckte vi en docka å det har jag oxå gjort förut fast då har dockan ibland varit "stående" men denna låg hela tiden.
Sen det värsta: vi skulle gå in i ett rökfyllt rum. Där kände jag lite små panik innan det var våran tur att gå in. Som tur va så gick man in 2 å 2. Sen.. det var inte så jätte läskigt att gå in där som jag trodde men det är nog inget som jag gör om för att det var kul precis.

Så eftersom jag fixde detta så växte jag enormt för jag gör inte gärna saker å ting själv å bland folk jag inte känner (för det är läskigt). Å jag var så nära att banga för att jag inte hittade dit. Men nu är jag STOLT över mej =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0