Varg!!

Många tankar om det här med att ha varg i skogen. Alltså jag bor i en lägenhet mitt i Västerfärnebo, har inga djur som hund, häst, ko eller får. Så jag kan ju tycka att det är lite kul att vi har varg här å jag skulle nästan ge vad som helst för att få se en livs levande vild varg. Jag har varit 2 ggr nu i vad som ska vara vargen revir vid 2 olika tidpunkter men.. nä inte en varg så långt ögat kan nå + att hästen inte har regerat på nån lukt eller så. Men jag skulle inte vilja möta vargen då jag red eller kommer å går.Vill ha lite destans till den ändå så från bilen eller från ett jakttorn kunde vara kul. Men... men bodde jag på landet, har hund, häst, kossor eller får och mitt i vargens revir.. skulle jag självklart inte tycka att det var lika roligt. Å betanke på att den faktiskt har tagit 2 hundar så skulle jag tycka att det skulle vara läskigt att kvälls pinka min hund då det är mörkt. Men så förstår jag dom som bor mitt i ett hus i ett bostadsområde.. å ändå får in vargen på tomten. Det kan ju inte heller vara så jätte kul. Eftersom den faktiskt inte verkar vara nå rädd av sej alls som är naturligt för dom. Så då är det ju den stora frågan vilket rykte kan vara sann? Det ryktas att dom är matade av en snäll vänligt själv (grrr) å därför inte är rädda för människor som dom normalt är. Eller det andra ryktet är att dom har rymt från ett hägn å därför är "vän" med folk. Hmmm dom bägge kan ju vara en bra anledning men jag har för mej att halvtama vargar som har rymts har fångats in å förflyttat å har dom inte lyckats mer det har det ju faktiskt gått så långt att dom har skjutit dom. Men dessa vargar ha valpar å kanske därför inte kan skjutas just nu men.. ta mamma å pappa å placera ut dessa valpar till Zoon som får ta hand om vargar. Jaja detta är bara några tankar å vart jag står i denna varg fråga. Men jag har varken rätt å kanske inte fel heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0