Nu börjar jag få panik!!

Inget jobb i sikte å ska jag börja plugga till hösten så.. hallå det är bäst att börja bestämma sej för det nu i så fall. Jag velar fram å tillbaks, helst vill jag ha ett jobb men jag är inte rädd för att få lån för att plugga. Men jag måste få en rejäl känga i arselet å sen en morot som är att jag är nästan garanterad ett jobb när jag har studerat klart. Sen bör inte kursen ha ett allt för långt sommar uppehåll heller för tänk OM jag inte får ett sommarjobb. VAD GÖR JAG DÅ, hur får jag pengar till hyra å alla övriga räkningar. Hua hemska tanke, visst soc finns men jag vill inte gärna gå dit heller. Så skulle det bli nått sånt så får jag försöka fixa det då, den dagen den sorgen. Kunde inte sova igår kväll heller, det är hela tiden nya bekymmer som kommer till mej när det är dags at sova. Men igår var det ovanligt "illa" jag låg vaken över en timma å bara snurra när jag inte försökte tänka å annars bara snurra det i huvet. Nä jag ska ta å kolla in på arbetsförmedlingens hemsida vad dom har att erbjuda för roliga utbildningar å se om det är nån som kan till tala mej lite iaf. Annars ska jag gå in på CSN`s hemsida å kolla å se hur mycket lån å annat som jag kan få. För jag måste få mer än vad jag får nu annars har jag inte råd att plugga. Nä nu har jag inte tid att vara kvar här, ska kolla efter jobb, studier.... sen ska jag ut å pressa pressa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0