Nu sitter jag här med halv ångest.

Nu har jaga köpt en "ny"/nyare bil. Å det är med dubbla känslor om jag säger så. Har ju iaf haft min gamla tron tjänare i 9 år å nu.. ska den gå vidare förhoppningsvis mä någon annan här i billivet. Jag hoppas verkligen att den får leva många år till. Den är ju jätte fin för att vara så gamla men visst på ålderns hösts har ju rosten börjat komma mer å mer. Så nu ska min älskade volvo få läggas åt sidan för en yngre förmåga. Å visst den är för dyr å alldels för stor för mej, åker ju varannan vecka själv i den stora bilen. Är ju så onödigt, kommer ju aldrig mer att dra nått hästsläp å har nog inte kört för många släpkärror heller. Så.. nä nu ska den få gå vidare. Har köpt syrrans Rover Streetwasier, den var skön att köra. Lät lite högt kanske men.. den är nyare. Billigare i skatten men.. dyrare i försäkringen. Men volvons trafik försäkring har varit dyr den oxå men dennas halvförsäkrning kostar 500 kr mer. Men då är den iaf halv försäkrad. Men hoppas nu att inget går sönder på en stund så jag kan betala av denna bil å en bra fart men ändå i bästa fall spara lite oxå. Denna bil finns nu som det ända exemplaret i Arboga i ca 1v till, sen kommer nog den vara ända exemplaret i Sala å Avesta å det ska bli lite häftig. Det kommer att bli bra hoppas bara nu att jag får volvon såld fort så jag slipper ligga ute med en massa pengar allt för länge. Gäller bara att hitta rätt person vid rätt tillfälle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0