Men ååååå....

Min lilla dotter har gått å blivit medryttare åt ett travruss på 21 år. Han var så snäll å trevlig herre. En riktig pärla som barn ponny. Dottern var liite rädd i början då hon red men redan efter ca 2-3 min slappnade hon av å det såg mycket bättre ut. Han var lagom höjd att borsta, hoppa upp på å även rida. Sen när hon borstade av han efter ridturen så stog han nästan å somnade för han tyckte det var så skönt. Hon ska rida han 1 ggr/v men nu under sommarn kommer det nog att bli mycket mer om hon vill. Å det kommer jag inte att tveka på en sekund att det kommer hon att vilja göra. Så vem vet att när sommarn har gått så har hon lärt sej att galoppera på han. Tänk att få rida på en häst i sin egna storlek å sen lära sej lite av han oxå. Han älskar att hoppa så bara vi har kommit dit så kan man sätta upp låga hinder oxå. Eller riktigt låga kan han ju dessutom hoppa i trav utan att det blir förstora språng så hon åker av. Hoppas nu bara att hästen kommer att vara fräcsh å hålla sej frisk så kommer hon att lära sej jätte mycket på detta. Åååå jag är så glad för hennes skull, hur många 8 åringar har samma chans som hom just fått??!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0