Jobbigt att inta få ha barn jämt.

Sitter här nu ytterligare en fredag å jag har lämnat ifrån mej Sabina till skolan å så kommer Erik å hämtar henne ikväll efter jobbet.

Jag har sån ångest idag.. så det kan ingen ana. Bina är så trött å vill inte till skolan. Visst visst hon kör mä mej å trötthetenn har jag försökt att göra nått åt mä att lägga henne tidigare å hon somnar direkt  fast hon är lagd tidigare.

Jag har ångest över att jag jobbade hela sommarn å att Bina vart just inge ledig från dagis i sommras så.. jag förstår att hon har ett "dåligt" batteri. Visst var hon ledig nån vecka i sommras men .. det var ju inget längre å samman hängade ledighet som hon fick. Sen kommer ju höstlovet.. så.. är hon hos Erik på gott å ont. Där har jag nu lovat upp mej på att jobba, måste ju jobba då jag får chansen men... hade Erik haft lite mer fram förhållnade så hade han frågat mej om jag kunde ta henne några dagar. Men nä.. inte tänka på barnet nä nä det  vore ju synd.
Det är samma sak.. det är ju snart jul.. å kommer säkert att bli till frågad då oxå om jag kan jobba. Hur gör jag då? Vill ju att Bina ska vara ledig då... man kan ju behöva tanka lite energi mitt på vintern oxå.
Jag brukade alltid vara ledig mellan jul å trettonhelgen för att Bina å jag skulle tanka energi. Denna jul vet jag inte hur det blir då eftersom jag har fått detta extra jobb som jag "älskar" å har även svårt att säga ifrån för då får ju Emma jobba istället.

Himmla skit sits jag sitter i men.. jag ska nog tacka lite nej iaf i jul om jag blir tillfrågad. Vill ju umgås å tänker på så att Bina får vara ledig. Ja jag vet att jag inte bör tacka nej men.. vad ska jag göra. Jag slits mellan 2 världar jobba ( som jag fakktiskt vill ) å vara ledig mä Bina.

Det är en stund kvar men.. frågan kommer att komma.. det är jag rätt säker på. Anna vill nog vara hemma så mycket som möjligt mä sina barn. På gott å ont :(

Kommentarer
Postat av: Roosa

Man har ett ständigt dåligt samvete när det gäller sitt/sina barn men man kan inte vara perfekt! Det finns ingen perfekt förälder :) Tänk på det! .. Jobba måste man och har man gått isär så blir det tokigt... jag tror att vi lider mer av det än vad barnen gör, man får försöka tänka så :)

2008-10-25 @ 00:39:33
URL: http://msroos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0