Fortsättningen om Thea!

Jodå Thea hade damm och kvalster allergi. Som skönt var så slapp vi åka till Stockholm för att kolla henne. Hennes allergi visade sej på blodprovet tack å lov. Men nu återstår bara att hon ska badas 2ggr i veckan och att alla sängkläder ska vädras varje dag + att allt som Thea ligger på ska tvättas varje vecka i 60 grader. Men det gäller ju bara att skaffa sej ett annat tänk å tänka om... så ska nog detta oxå gå. Men det svåraste är ju bara hur man ska lyckas med en Sphynx att hållas borta från kvalser eftersom hon är så frusen av sej å bara vill sova under täcket å helst bo under filtar hela vintrar. Får skaffa många uppsättningar filtar så hjälper man henne lite ihop mä att hon badas. För som vetrinären sa man kan ju inte tvinga henne att vara framme om hon fryser för då kan hon ju bli sjuk av det å det vill man ju inte att hon ska bli för att man håller henne borta från det hon är allergisk. Jaja det är en himmla soppa alltihop. Det som känns mest jobbigt är att nu vill man ju behandla henne så att hon mår bra med diverse preparat som hon bla badas i. I slut änden så... kan det ge henne: diabetes, leversjukdomar, försvaga senor å legament å att musklerna kan förvandlas till fett :O. Å när jag tänker på det så känner jag... undra om jag skulle avliva henne nu innan hon ev får nån av dessa krämpor å iaf måst avlivas eller gå på ännu mer medicin. Men... så har jag nått som ändå säger att man ska inte avliva friska djur, där räknar jag in Thea... men ändå inte. Ibland när jag orkar så vänder å vrider jag på allt för jag vill egentligen inte avliva henne men.. ja jag vet inte. Får fortsätta vända ut å in på livet ett tag till så får jag se hur livet slutar för henne, mej.... oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0