Åska.. ge mej åska!!

Jag vet att man inte ska klaga men.. nu är det för varmt å kvaft ute. Det går knappt att andas å det går inte att röra sej utan att man blir sjö blöt i svett. Nu har dom pratat om åska å regn över en veckas tid men inte en droppe har trillat ner. Men så igår hade dom ett rejält åsk å väder neråt landet å det skulle jag oxå vilja ha. Sen idag har dom varnat för klass 1 på åskan som ska nå från Skåne å upp till dalarna. Yppie tänkte jag trotts att jag är åskrädd, väldigt åsk rädd om den går mitt över som den som väl sällan gör. Men.. vad hör jag på radion nu då jo att det är ett jätte åskväder i Örebro nu men att Avesta å Hedemora (av alla ställen) kommer troligen att klara sej från åskan. Jaha... så ingen åska idag heller. Bara att hoppas att man har ett bra hjärta så man klarar denna värme ett tag till. Fast nån gång måste det ju lätta på å då genom åska... men den dagen den glädjen :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0