Högfjällshotellet =)

Sitter nu för 4 dan på Högis hotellet. Vi har fått lånat en lägenhet i bostadsrättsföreningen, den är fin å det är kul att få ha kommit bort några dar. Även om vi ska åka hem imorrn men... jag skulle kunnat stannat tills på fredag kväll om det inte var för att jag ska bort på lördag förmiddag å jag hoppas komma äntligen in i min lägenhet hemma på fredag. Men barnet har åkt lite bob i den stängda skidbacken. Sen idag har vi varit till Lindvallen, för övrigt den enda anläggningen som är öppen nu av alla ställen. Vi hyrde ett par skidor till barnet så hon skulle få tesa att åka lite slalom. Vi stora hade oxå tänkt hyra skidor men vi kom iväg ner dit lite sen så det känndes inte som det var nån mening men lagom för barnet. Första åket var det stel å hon "rammla" för att stanna men efter att dragit upp henne igen å förklarat att hon ska försöka svänga å då göra stora svängar så gick det som en dans :P. Tyckte att hon skulle prova knappliften för att man orkar inte dra upp henne hela tiden. Å det var inga problem alls, hon fick hjälp första gången att ta liften å jag hjälpte henne av. Sen bara satt skidåkning liften av å på. Det var så kul att se att hon lärde sej så fort trotts att hon inte hade nån som åkte mä henne. Så hon åkte utan problem i ja... minst 2h innan liften stängde :(. Vid ett tillfälle vart hon lite haha kaxig i liften å rammlade å släpade mä en bit för att hon inte släppte. Sen skärpte hon sej å det hände inga mer missöden. Så det vore ju jätte kul om man kunde få åka tillbaka hit nästa år å kunna hyra skidor en hel vecka å åka nästan morron som kväll å att vi alla 3 kan åka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0