Dessa sittben

När jag igår hoppa upp i sadelnn så.. AJ vad ont det gjorde, var inte alls skönt att sitta i sadlen. För att inte tala om när jag travade igång. Det var en sån oskön upplevelse så jag hade svårt att slappna av å komma ner i sadlen.
Men vips så var det borta när jag kom in i ridningen.

Men känner att detta mä western är nog ingen ridstil för mej igentligen.. har alltså lagt ner massor av pengar för att lära mej att sitt ordentligt å nu... ska den ändras.
Så jag funderar på att kontakta den andra tjejen oxå å se om jag kan rida hennes häst några dagar i veckan så jag ändå behåller min sitts.

Westenhästen är helt underbar å ägarn är jätte duktig på att lära ut å lär en att man FÅR göra fel för att hästen dör inte av det. Sen är det bra att hon kommer mä lite tips å igår hade hon lite lektion å det var kul att haha rida lektion igen.

Men som sagt denna vecka som är den veckan jag kan rida så har den andra medryttaren bokat "många" dagar på att rida trotts att hon får ha han helt för sej själv nästa vecka. Så då skulle jag ju kunna rida den andra hästen oxå 2-3 dagar iveckan. Å då få rida på häst ;) så gått som varje dag dom veckor jag inte har barnet.


Man får planera lite ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0